header
Hydraulische besturing voor buitenboord motoren tot 150 pk

Klik op HIER om onderstaande hydraulische besturing via onze webwinkel te bestellen.


Mavimare GF 150 BRT


Artikel nr. GF150BRT

Zwaar uitgevoerde hydraulische besturing voor buitenboord motoren t/m 150 pk.


Deze besturing bevelen wij aan voor buitenboordmotoren van 60 t/m 150 pk.
De cilinder heeft aan beide kanten 3 olie keerringen waardoor er geen lekkage optreed. Ook niet bij professioneel of zeer intensief gebruik.
De cilinder krijgt het nl zwaar te verduren als er gevaren wordt onder zware omstandigheden.
Zie link hieronder van een You Tube filmpje om te zien hoe zwaar een besturing belast wordt tijdens het hard/ruig varen.
De olie keerringen in de cilinder moeten deze " klappen " opvangen zonder dat deze gaat lekken.

klik HIER voor een You tube filmpje van de MAVIMARE GF 300 BT die gemonteerd is op een Yamaha 350 pk 8 cilinder 4 takt motor die op volle snelheid ( 104 km/h vaart.
Op het filmpje kunt u zien hoe zwaar de hydraulische besturing belast wordt als het erg hard gaat.. 
De ( olie ) keerringen van de cilinder krijgen het hier zeer zwaar te verduren.



Alle onderdelen van deze pomp en cilinder zijn gemaakt van aluminium of R.V.S 316 kwaliteit.
Alle bouten en moeren zijn van " A4 " kwaliteit. 
Dit betekent dat deze besturing dus ook gebruikt kan worden op zee omdat hij zeewater bestendig is.

Geschikt voor buitenboordmotoren van de volgende merken:

YAMAHA
SUZUKI
HONDA
MERCURY
JOHNSON
EVINRUDE
SELVA
TOHATSU
PARSUN

MERK: MAVIMARE
TYPE: GF 150 BRT


Deze zwaar uitgevoerde hydraulische besturing is
helemaal kompleet en wordt geleverd met 2 x 6 meter slangen die
door middel van zware klemkoppelingen zelf op maat gemaakt kunnen worden ( zie foto`s ).
Deze slangen hebben een maximale werkdruk van 200 bar ( testdruk 300 bar ).
De besturing heeft overigens een werkdruk van maximaal 70 bar.
De pomp heeft een overdruk ventiel en terugslag kleppen.
Past op elke motor en is geschikt voor motoren t/m 150 pk.
De stuurcilinder kantelt automatisch mee als de motor omhoog getrimt wordt ( zie foto 12 t/m 15 ).
Dit systeem is zeer eenvoudig zelf te monteren ( zie foto`s van montage ).


Het grote voordeel van deze besturing is dat de massieve bevestgingsstang die in
de bracket van de motor gemonteerd moet worden uit 2 helften bestaat ( zie foto`s hiernaast ).
Dit betekent dat de motor nu niet meer getakeld/gedemonteerd hoeft te worden.
De motorbouten kunnen dus vast blijven en hoeven dus ook niet opnieuw gekit te worden ( voor de afdichting ).
De bevestigingsstang bestaat uit 2 massieve helften die in elkaar gedraaid worden.
De montage van de besturing is daardoor eenvoudig zelf te doen.

Het is zelfs mogelijk om de hydraulische besturing te monteren als de boot in het water ligt.

Bij veel andere merken besturingen moet vaak de motor losgemaakt
en omhoog getakeld worden om de bevestigingsstang in
de bracket van de motor te kunnen schuiven.


MONTAGE FOTO`S

Vanaf foto 77 tot de laatste foto kunt u zien hoe eerst een oude kabelbesturing wordt verwijderd en vervolgens wordt vervangen door de nieuwe
Mavimare GF 150 BRT.
De foto`s zijn in volgorde van montage geplaatst.
Bij de foto`s van de pomp kunt u zien dat wij de pomp hebben opgebouwd in de console.
Als de pomp wordt opgebouwd komt het stuur ongeveer 5 cm dichter bij de bestuurder te staan.
Het is echter ook mogelijk om de pomp gedeeltelijk te verzinken in de console. Deze foto`s zijn ( nog ) niet geplaatst.
Zie fotos van de kleine broer ( Mavimare GF 90 BT ) om te zien hoe de besturing ontlucht moet worden.

TECHNISCHE GEGEVENS:

Merk: Mavimare
Type: GF 150 BRT
4.9 omwentelingen van stuur naar bakboord.
Gewicht pomp: 2.8 kg   ( Klick HIER voor een tekening van de pomp )
Max druk pomp: 70 bar
Max druk slangen: 200 bar
Aantal plunjers in pomp: 7
Volume pomp:17 cm3
Volume cilinder 83 cm3
Breedte van de Cilinder: 55.6 cm   ( Klick HIER voor een tekening van de cilinder )


INHOUD DOOS:

Hydraulische stuurpomp ( is ook verzonken in te bouwen )
Stuurcilinder
2 Hydraulische slangen ( 2 x 6 meter ).
2 flessen hydraulische olie
Vul / ontluchtingsslang
Vulnippel
Alle montage/bevestigings middelen
Zeer duidelijke montage handleiding ( Engelstalig )

Deze set kost normaal 951,05


Nu 635,- inclusief btw.

Bij aankoop van deze besturing krijgt u er gratis een huiddoorvoer ( voor de hydraulische slangen ) bij geleverd.


Nu inclusief BTW en montage 810,- ( normaal 1.126,05 ).


Op locatie inbouwen.

Wij kunnen deze besturing ook op locatie voor u monteren, zelfs als de boot in het water ligt.
Prijs 810,- + 0,45 cent per km voorrijkosten.
Vooraf wordt bepaald wat de voorrijkosten zijn zodat u achteraf niet wordt verrast met hogere voorrijkosten. 
Als u een afspraak maakt voor montage van de hydraulische besturing wordt deze vaak binnen 2-3 werkdagen gemonteerd.
Betaling van de besturing en montage kunt u ter plekke per mobiele pin aan ons voldoen.



Bel voor meer informatie of om een montage afspraak te maken:
0181-328785 



Besturing wordt geleverd inclusief 3 jaar garantie.


Klik HIER voor de technische gegevens van deze besturing.

Klik HIER voor een You tube filmpje van de MAVIMARE GF 150 BRT die gemonteerd is op een Suzuki 90 pk 4 takt motor.


Het is ook mogelijk om tegen meerprijs van 20,- deze besturing onder rembours verstuurd te krijgen.
Besturing moet dan wel telefonisch besteld worden.
Betaling aan postbode is dan totaal 655,-.


Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 onder telefoonnummer 0181-328785.

Om onze showroom te bezoeken of om de besturing af te halen altijd afspraak maken.


SAVER BOATS HOLLAND
Veerweg 7
3224 AW  Hellevoetsluis ( 25 km van Rotterdam )
Telefoon 0181-328785 ( 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 ).
Website: www.saverboats.nl www.mavimare.nl
Webwinkel: www.dewatersportzaak.nl


Waarom een hydraulische besturing monteren?

Het grote voordeel van een Mavimare hydraulische besturing t.o.v een kabelbesturing is dat het zware sturen wat o.a. wordt veroorzaakt door de wielwerking van de propeller niet wordt teruggegeven aan het stuur.

In de Mavimare hydraulische pomp zijn terugslagkleppen gemonteerd die het onmogelijk maken dat de motor het stuur laten draaien.
Het stuur kan wel de motor laten draaien, maar de motor niet het stuur.
U kunt dus uw stuur loslaten op hoge snelheid zonder dat de boot direct de bocht om wil.
Bij een kabelbesturing moet u tijdens het snel varen altijd tegensturen om de boot rechtdoor te laten varen, wat overigens erg vermoeiend is.

Ook gaat het sturen met een hydraulische besturing aanzienlijk LICHTER en ZONDER speling.
Dit spelingsvrije sturen heeft overigens weer als voordeel dat de boot minder gaat zoeken bij langzaam varen.

Een kabelbesturing heeft n.l altijd wel wat speling omdat anders de stuurkabel zou vastlopen of nog zwaarder zou gaan sturen.
De speling die altijd aanwezig is in een kabelbesturing veroorzaakt ook het zoekerig gedrag van een boot bij langzaam varen.

Als uw boot erg zwaar stuurt is de kans erg groot dat de kabel op punt staat om te breken ( weten wij uit ervaring ).
Dit komt omdat de kabel waarschijnlijk verroest is of omdat de stuurstang ( achter bij de motor ) verbogen is.
Het vervangen van de kabel/stuurhuis is dan echt ten strengste aan te bevelen omdat als de kabel breekt tijdens het snel varen
de motor direct omslaat en de boot met zeer veel G krachten direct de bocht om gaat. Levensgevaarlijk!!!
Klik HIER  of hieronder om de gevolgen te zien van wat er kan gebeuren als een besturing op hoge snelheid kapotgaat/afbreekt.


Wij raden aan altijd een hydraulische besturing te monteren bij motoren vanaf ca. 80 pk omdat deze motoren veel wielwerking hebben en vrij zwaar zijn. 




terug