header
Hydraulische besturing voor buitenboord motoren tot 350 pk


Klik op HIER om onderstaande hydraulische besturing via onze webwinkel te bestellen.

Mavimare GF 300 BT EVOLUTION


Artikel nr. GF300BT

Hydraulische bootbesturing voor buitenboordmotoren t/m 350 PK.

Deze unieke hydraulische besturing is zeer zwaar uitgevoerd en is zeer geschikt voor de zwaarste motoren.
De cilinder ( die op de motor wordt gemonteerd ) heeft een gepatenteerd systeem dat de hydraulische slangen niet laat meebewegen als de motor stuurt ( alleen de cilinder stuurt en niet de hydraulische slangen ).

Klik HIER of hieronder om te zien hoe zwaar deze cilinder belast wordt door een Yamaha 350 pk met een eigen gewicht van 370 kg en een snelheid van 100 km/h.



Mavimare GF 300 BT hydraulic steering fitted on Yamaha 350 outboard AT FULL SPEED









<div class="player-unavailable"><h1 class="message">Er is een fout opgetreden.</h1><div class="submessage"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=PzjUC7Jq_ro" target="_blank">Bekijk deze video op www.youtube.com</a> of schakel JavaScript in als dit is uitgeschakeld in je browser.</div></div>

Zelfs met de zwaarste motor die er te koop is, ( de Yamaha 350 pk 8 cilinder motor met een gewicht van 370 kg ) is de Mavimare GF 300 BT met een pink nog te besturen. ( als de motor niet belast wordt ).
Klik HIER voor link om een filmpje te zien van het lichte sturen. 

Klik HIER om filmpje te bekijken van de werking van de gepatenteerde cilinder.

Alle onderdelen van deze pomp en cilinder zijn gemaakt van aluminium of R.V.S 316 kwaliteit.
Alle bouten en moeren zijn van " A4 " kwaliteit. 
Dit betekent dat deze besturing dus ook gebruikt kan worden op zee omdat hij zeewater bestendig is.

Mavimare maakt speciaal voor Honda de " GF 300 BT " in de Honda kleur ( zie foto nummer 27 ).

Past op elke motor en is geschikt voor motoren van 25 t/m 350 pk.
Dit systeem is zeer eenvoudig zelf te monteren.

TECHNISCHE GEGEVENS:

Merk: Mavimare
Type: GF 300 BT 
4.8 omwentelingen van stuur naar bakboord.
Gewicht pomp: 3.7 kg
Max druk pomp: 70 bar
Max druk slangen: 200 bar
Aantal plunjers in pomp: 7
Volume pomp: 27 cm3
Volume cilinder 130 cm3

Pomp is ook in wit verkrijgbaar

INHOUD DOOS:

Hydraulische stuurpomp ( is ook verzonken in te bouwen ).
Stuur cilinder
2 X 7.5 meter lange hydraulische slangen die d.m.v. zware klemkoppelingen
zelf eenvoudig op maat te maken zijn).
2 flessen hydraulische olie
Vul/ontluchtingsslang
Vulnippel
Alle montage/bevestigings middelen
Zeer duidelijke montage handleiding ( Engelstalig )

Deze set kost normaal 1.422,95 

Nu 950,- inclusief btw.

Bij aankoop van deze besturing krijgt u er gratis een huiddoorvoer ( voor de hydraulische slangen ) bij geleverd. 

Nu inclusief btw en montage 1.125,-.


Op de laatst 4 foto's kunt u het optioneele Kit X.344 zien.
Deze 90 graden koppelingen dienen er voor om de slangen bij weinig ruimte tussen boot en cilinder toch aan te kunnen sluiten.
Kit is HIER apart te bestellen. 


Op locatie inbouwen.

Wij kunnen deze besturing ook op locatie voor u monteren, zelfs als de boot in het water ligt.
Prijs 1.125,- + 0,45 cent per km voorrijkosten.
Vooraf wordt bepaald wat de voorrijkosten zijn zodat u achteraf niet wordt verrast met hogere voorrijkosten. 
Als u een afspraak maakt voor montage van de hydraulische besturing wordt deze vaak binnen 2-3 werkdagen gemonteerd.
Betaling van de besturing en montage kunt u ter plekke per mobiele pin aan ons voldoen.


Inclusief 3 jaar garantie.

Klik HIER voor de technische gegevens van deze besturing.

Deze hydraulische besturing is werkend te bezichtigen in onze showroom.

WEL AFSPRAAK MAKEN


SAVER BOATS HOLLAND
Veerweg 7
3224 AW  Hellevoetsluis ( 25 km van Rotterdam )
telefoon 0181-328785 ( 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur ).
Website: www.saverboats.nl  www.mavimare.nl
Webwinkel: www.dewatersportzaak.nl



Waarom een hydraulische besturing monteren?

Het grote voordeel van een Mavimare hydraulische besturing t.o.v een kabelbesturing is dat het zware sturen wat o.a. wordt veroorzaakt door de wielwerking van de propeller niet wordt teruggegeven aan het stuur.

In de Mavimare hydraulische pomp zijn terugslagkleppen gemonteerd die het onmogelijk maken dat de motor het stuur laat draaien.
Het stuur kan wel de motor laten draaien, maar de motor niet het stuur.
U kunt dus uw stuur loslaten op hoge snelheid zonder dat de boot direct de bocht om wil.
Bij een kabelbesturing moet u tijdens het snel varen altijd tegensturen om de boot rechtdoor te laten varen, wat overigens erg vermoeiend is.

Ook gaat het sturen met een hydraulische besturing aanzienlijk LICHTER en ZONDER speling.
Dit spelingsvrije sturen heeft overigens weer als voordeel dat de boot minder gaat zoeken bij langzaam varen.

Een kabelbesturing heeft nl. altijd wel wat speling omdat anders de stuurkabel zou vastlopen of nog zwaarder zou gaan sturen.
De speling die altijd aanwezig is in een kabelbesturing veroorzaakt ook het zoekerig gedrag van een boot bij langzaam varen.

Als uw boot erg zwaar stuurt is de kans erg groot dat de kabel op punt staat om te breken ( Weten wij uit ervaring ).
Dit komt omdat de kabel waarschijnlijk verroest is of omdat de stuurstang ( achter bij de motor ) verbogen is.
Het vervangen van de kabel/stuurhuis is dan echt ten strengste aan te bevelen omdat als de kabel breekt tijdens het snel varen
de motor direct omslaat en de boot met zeer veel G krachten direct de bocht om gaat. Levensgevaarlijk!!!

Klik HIER  of hieronder om de gevolgen te zien van wat er kan gebeuren als een besturing op hoge snelheid kapotgaat/afbreekt.

Wij raden aan altijd een hydraulische besturing te monteren bij motoren vanaf ca. 80 pk omdat deze motoren veel wielwerking hebben en vrij zwaar zijn. 


klik HIER voor een You tube filmpje van de MAVIMARE GF 300 BT die gemonteerd is op een Yamaha 350 pk 8 cilinder 4 takt motor die op volle snelheid ( 104 km/h vaart.
Op het filmpje kunt u zien hoe zwaar de hydraulische besturing belast wordt als het erg hard gaat.. 
De ( olie ) keerringen van de cilinder krijgen het hier zeer zwaar te verduren.



terug